Foto: Profimedia/Youtube/Smosh Games

U februaru ove godine, 15-godišnji Ben pronađen je mrtav u svom domu u Radklifu. Nekoliko mjeseci nakon njegove smrti, otac Daren tvrdi da je njegov sin uvučen u video-igru koja je na njemu ostavila ozbiljne psihološke posljedice i potencijalno dovela do tragičnog kraja.

NASILJE I SAMOUBISTVA

Iako nema dokaza da je igra direktno povezana sa preranom smrću 15-godišnjaka, Daren tvrdi kako je njegov sin postao toliko uvučen u igru da ga je to koštalo života. Izjavio je da Ben nikada nije govorio o tome šta se događa, konstantno je crtao likove iz igre, a notifikacije iz igre stizale su danju i noću.

Igra Doki Doki Literature Club bazira se na četiri mlade djevojke i dječaka – igrača koji želi da se učlani u njihov književni klub. Opisana kao “vizualna novela”, igrač komunicira sa likovima – četiri djevojke prikazane kao iz animiranih stripova, a igra navodno sadrži brojne prizore nasilja, samoubistava i samopovređivanja.

Otac preminulog tinejdžera sada upozorava druge Foto – Ilustracija: Pixabay

POLICIJA UPOZORILA RODITELJE I ŠKOLE

– Likovi u igri daju prijedloge, a na tebi je da odlučiš šta želiš da uradiš. Igra te uvuče i sve se počne da ti se čini stvarnim. Ben sa nama nije razgovarao o tome, ali roditelji moraju biti svjesni toga da njihova djeca možda igraju ovu ili slične igre – izjavio je otac.

– Ben je vrlo brzo odrastao. Za roditelje je ovakvo nešto jako teško, ali mislim da se ovo treba posebno naglasiti. Iako za sada još nema potvrde, mi vjerujemo da je igra povezana sa Benovom smrću – izjavio je otac za Dejli mejl.

Da njegove tvrdnje nisu sasvim neutemeljene ocijenila je i policija, koja je i sama objavila upozorenje da je igranje ove igre potencijalno opasno za djecu i mlade, a obaviještene su i lokalne škole.

– Vjerujemo da ova igra predstavlja rizik za djecu i mlade ljude, posebno ako su emocionalno ranjiva ili već imaju određene psihološke probleme – izjavila je policijska službenica Džud Holms.

Napomenula je i kako bi roditelji trebalo redovno da provjeravaju na koje internet stranice odlaze njihova djeca i kakve video-igre igraju.

Policija je već upozorila škole Foto: Shutterstock

Iako su i developeri igre stavili upozorenje da igra nije prikladna za mlade, za preuzimanje igre nije potreban nikakav dokaz o uzrastu.

Jedan gejmer završio je igru u roku od tri ili četiri sata. U tom vremenu, jedan od likova je počinio samoubistvo, a drugi se lik se povrijedio nožem. Igrač je izjavio da je igra Doki Doki Literature Club dizajnirana kako bi šokirala igrača – na početku se sve čini lijepo i prijatno, ali igra se vremenom pretvara u psihološku horor igru, piše Miror.

AMERIČKA BORBA SA VIDEO IGRICAMA

Hiljade Amerikanaca potpisali su peticiju u kojoj traže zabranu prodaje nadolazeće video igre “Active Shooter” koja se najbolje može opisati kao simulacija školske pucnjave. Igrači imaju izbor da preuzmu ulogu specijalaca koji će pokušati da pronađu i neutrališu napadača koji vreba školskim hodnicima ili mogu da upravljaju samim napadačem i da terorišu školu.

Za ubistva počinjena po školskim hodnicima dobijaju bodove i nagrade. Najava ove igrice izazvala je bijes i nezadovoljstvo među brojnim Amerikancima, od kojih neki još oplakuju žrtve nedavnih pokolja u školama u Floridi i Teksasu.

Iza igre stoji kompanija “Revived Games”, dok je izdavač Acid, a za nedjelju dana “Active Shooter” trebao bi da se pojavi na popularnoj gejmerskoj platformi “Steam”.

Ove igre izazivaju veliku zavisnost Foto: Pixabay

SITUACIJA JE ALARMANTNA

Zavisnost od igrica je od početka ove godine zvanično određena kao vrsta bolesti od strane Svjetske zdravstvene organizacije. Nju uvijek odlikuje gubitak kontrole igrača, kome igranje postaje jedini prioritet u životu. Ono što se mijenja jeste “vrsta droge”, tj. igrice.

One koje su najpopularnije, na te se ljudi najviše i navuku. Trenutno su to PUB G (PlayerUnknown's Battlegrounds) i Fortnajt (Fortnite), a do prije nekog vremena slušali smo priče o zavodljivom svetu Lige legendi, World of warcraft-a, ili šarenih Fejsbuk igrica. Njih ima i dalje, samo su ih ove pretekle. Računica je da 10-15 odsto ljudi koji koriste internet, pa i ove igrice, imaju problematičan ili patološki odnos prema njima – rekao je za Telegraf.rs defektolog Milan Radovanović iz savetovališta Entera još u maju ove godine.

– Za kratko vrijeme mlađa generacija postala je mnogo više ugrožena. Ranije su pomoć mahom tražili gejmeri, uzrasta od 16 do 26 godina, dok su to danas djeca koja idu u osnovne škole, pa i u niže razrede. Takođe, ranije se zavisnost od igrica mogla okarakterisati kao muški problem, jer je broj žena bio minoran. Sada je procenat dječaka i djevojčica koji od ovoga pate izjednačen, jer svi oni pripadaju generaciji koja raste sa internetom i telefon ne ispušta iz ruku – objašnjava on.

Više nisu u opasnosti samo gejmeri već i ostala dleca Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy

Igranje igrica može da bude jednako zavisno kao i upotreba heroina, već godinama ponavljaju ljekari. Nivo dopamnina koji se luči u tim situacijama jednako je visok i u stanju da promijeni strukturu pojedinih dijelova mozga. Kada se igrači odvoje od predmeta svoje zavisnosti, ponašaju se vrlo slično kao narkomani na početku krize.

GIP/Telegraf)